Waarom jouw mobiele website gebruiksvriendelijk moet zijn

Door: Peter
Googlen, elk moment van ons leven delen, de weg vinden, contactloos afrekenen en.. o ja bellen natuurlijk! Het mobieltje is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Als bedrijf is het dus slim om op deze mobiele evolutie in te spelen. Uit cijfers blijkt namelijk dat 80 procent van de mobiele websites nog niet gebruiksvriendelijk zijn. En dat terwijl een voor smartphones geoptimaliseerde website een hoge prioriteit zou moeten hebben voor elk bedrijf dat serieus met het web bezig wil zijn.

SEO

Google kan je vriend of je vijand zijn. Aangezien het afgelopen jaar meer zoekopdrachten afkomstig waren van een mobiel dan van een desktop, heeft google het algoritme aangepast. Het algoritme van Google stelt vast of je website geschikt is voor gebruik op smartphones. Is dit het geval? Dan profiteer je daar meteen van dankzij een hogere ranking. Of een website mobielvriendelijk is, heeft onder andere te maken met leesbaarheid, laadtijd en werkende links. Google laat zoekers dit weten door bij deze zoekresultaten “voor mobiel” neer te zetten. Pas jij al zoekmachineoptimalisatie toe?

Mobiel adverteren

Reclame via mobiele telefoons is steeds populairder. Deze stijging in populariteit is niet verwonderlijk gezien de hoeveelheid tijd consumenten op hun mobiel besteden. Als bedrijf is het verstandig hier op in te spelen. Lezen zij bijvoorbeeld jouw nieuwsbrief op hun tablet of smartphone? Dan is het wel zo handig dat ze vervolgens op een goed leesbare website terecht komen.

Hogere conversie

Het boeken van een treinkaartje, het bestellen van een paar schoenen of een hotelovernachting reserveren. Consumenten gebruiken hun smartphone steeds vaker voor online aankopen. Bied je dit niet aan of werkt dit niet vlot op jouw mobiele website? Dan loop je een hoop potentiële klanten mis. 70 procent van alle mobiele zoekopdrachten leidt namelijk binnen een uur tot actie.

Van tv commercial tot website bezoek

Veel online bezoeken gebeuren tijdens het tv kijken. Adverteer je veel via dit medium? Dan is het helemaal slim om een goedwerkende mobiele website te hebben. Potentiële klanten kunnen dan direct een kijkje nemen.

Tevreden mobiele bezoekers worden klanten

De bezoeker is kritisch en ongeduldig. Is je website niet mobielvriendelijk? Dan verlaat de bezoeker deze onmiddellijk. Een frustrerende online ervaring vermindert bovendien de kans tot contactopname en beïnvloedt de mening over jouw bedrijf. De bezoeker van je website heeft zijn telefoon op dat moment namelijk al in z’n handen. Hij heeft dan bijvoorbeeld geen zin om het telefoonnummer eerst op te schrijven of te onthouden en vervolgens via het keypad van zijn mobiel in te voeren. Het is veel handiger dat via één klik op je pagina het nummer wordt gedraaid.

Reacties
0 berichten
Reageer op dit bericht
Ik ga akkoord met het privacy statement

Bekijk ook onze andere blogberichten:

19 januari 2023
Ook in het laagseizoen je restaurant elk weekend volgeboekt? Zo pak je dat aan
Als horecaondernemer heb je natuurlijk het liefst dat elke maand net zo druk is als de traditioneel drukke decembermaand. De realiteit ligt ...
03 januari 2023
Prijswijzigingen 2023
Wij werken we continu aan de verbetering van onze dienstverlening. Graag garanderen we je ook in 2023 de beste marketing en service, zoals ...
19 december 2022
Nooit meer mailproblemen? Stap eenvoudig over naar Office365
Reserveringen die niet doorkomen, bestellingen die niet zijn ontvangen en klanten die jou mailen maar nooit antwoord krijgen: problemen met ...