Start vandaag met e-mailmarketing
Hoe beter de relatie met je klant, hoe eerder ze bij je kopen. Met een welkomstmail zet je direct de juiste toon voor deze relatie én leg je de basis voor de rest van de communicatie. Hoe je dat doet? Lees dan snel verder.
Zorg voor de perfecte welkomstmail
De eerste mail die je stuurt is het moment om de aandacht van je klant te trekken. Sterker nog: uit onderzoek blijkt dat welkomstmails vaker geopend worden dan gewone aanbiedingsmails. Reden genoeg om de perfecte welkomstmail te schrijven!
Maak daarom gebruik van de volgende tips:
1. Start met je meerwaarde. Overtuig je klant waarom ze bij jou moeten kopen. Vang de aandacht door tips en kortingen aan te bieden.
2. Schrijf informeel. Spreek je klant aan alsof je tegen een vriend praat, daardoor bouw je sneller een band met ‘m op.
3. Wees vliegensvlug. Benader je klant zo snel mogelijk na de aankoop of inschrijving voor de nieuwsbrief. Nu ben je nog relevant!
4. Maak het nuttig. Wat levert het openen van jouw e-mails op? Laat duidelijk zien wat de voordelen zijn.
5. Roep op tot actie. Maak voor de klant duidelijk wat de volgende stap is, bijvoorbeeld het bestellen van een product.
6. Maak het spannend. Wek nieuwsgierigheid van je klant met een prikkelende onderwerpregel. Wees origineel en durf risico’s te nemen.
7. Maak het visueel. Trek de aandacht van je klant met goede kwaliteit afbeeldingen.
8. Word geen spam. Vraag je klant of ze je e-mailadres uit de spambox verwijderen. Zo weet je zeker dat hij hem goed ontvangt.
9. Zet mobiele gebruikers centraal. Je welkomstmail moet voor iedereen te openen zijn. Maar liefst 47% van alle welkomstmails worden geopend op een mobiel (Bron: Litmus, 2017).
De inhoud
Bepaal vooraf waar je over gaat schrijven. Er zijn grofweg drie categorieën die goed werken:
1. Vertel waar je voor staat
2. Laat producten zien
3. Geef korting weg
Hieronder staan drie voorbeelden van de verschillende tactieken:
Lush
De welkomstmail van Lush laat direct hun producten zien. De focus op product is gecombineerd met het vertellen van hun eigen verhaal. Ook leuk: in de onderwerpregel staat ‘je hoort nu bij onze familie.’ Daardoor voel je je gelijk betrokken bij het bedrijf.
Allbirds
Duurzaamheid centraal! Met catchy titels en sterke visuele ondersteuning vertelt Allbirds hun verhaal.
Flower Fix
Flower Fix benadrukt direct de voordelen van lid zijn en geeft direct korting weg. Ook maakt het bedrijf het persoonlijk door te spreken vanuit de eigenaar.
Waar wacht je op!
Kortom, zorg dat je inhoud er toe doet en verdien een plekje in een overvolle inbox. Nu heb je alle informatie in handen om te starten met e-mailmarketing. En je verkoop een boost te geven.
Wil je graag starten, maar kun je de tijd niet vinden? Bij 53 Graden Noord helpen we je met het bepalen van de beste strategie en voeren we deze voor je uit. Zodat jij je kunt focussen op jouw bedrijf. Neem contact op of lees hier wat we voor jou kunnen betekenen.
Reacties
Reageer op dit bericht