Hoe belangrijk is data voor conversie?

Door: Mike
Het wordt tegenwoordig steeds eenvoudiger om gepersonaliseerde marketing door te voeren. Het verschil qua technologie tussen nu en vroeger is immens. Data verzamelen over jouw doelgroep en producten is zeer belangrijk. Met data kom je namelijk tot meer inzichten, waaronder het richten op de juiste doelgroep.

Het begrip data is omslachtig, maar kan als volgt omschreven worden: het verzamelen van informatie, feiten en gegevens die je helpen om antwoord te geven op vragen en je helpen om tot meer inzichten te komen.

Dankzij de data die je hebt verzameld, wordt het mogelijk om mensen persoonlijk te informeren, te activeren of te enthousiasmeren. Denk aan het versturen van gepersonaliseerde nieuwsbrieven. Hierbij wordt een bepaald soort nieuwsbrief slechts naar de mensen gestuurd die hier voor “getarget” zijn. De kans op een conversie of een andere waardevolle actie is op deze manier veel groter.

Data verzamelen is belangrijk!

Data verzamelen is dus erg belangrijk. Maar hoe doe je dat precies? Een goede optie is Social Hotspot. Social Hotspot levert bedrijven een dienst waarbij gasten/bezoekers zich aanmelden op de Wi-Fi verbinding. Om vervolgens gebruik te maken van de verbinding, moeten zij de Facebookpagina van het bedrijf ‘liken’. Andere mogelijkheden zijn gratis wifi in ruil voor een e-mailadres of een ‘follow’ op Twitter.

Lees meer over Social Hotspot

Waarom is het verzamelen van data belangrijk?

Op het moment dat zij dit soort gegevens achterlaten, verreik je je klantenbestand doordat je meer informatie over jouw klanten/gasten verzamelt. Je bent data aan het verzamelen die kan helpen tot het realiseren van meer conversie.

Wat zijn Wi-Fi trackers en hoe werkt het?

Met behulp van de Wi-Fi tracker worden mobiele telefoons ‘getrackt’. Erg handig om inzicht te krijgen in bezoekersstromen en om daar een patroon in te ontdekken. Zolang de Wi-Fi verbinding aan staat, is het al mogelijk om te tracken. Gasten of bezoekers hoeven hiervoor dus niet aangemeld te zijn bij het Wi-Fi netwerk.

Wat kun je met deze data?

Met behulp van deze ‘Wi-Fi tracker’ is het dus mogelijk om nog meer data te verzamelen. Maar wat kan je met deze data? Je kan bijvoorbeeld gerichte marketingcampagnes opzetten op Facebook, maar ook gepersonaliseerde nieuwsbrieven opstellen.

Hoe meer data je hebt, hoe beter je deze informatie kun verwerken in gepersonaliseerde marketing en hoe groter de kans op conversie is. Mocht je interesse hebben, of gewoon meer willen weten over Social Hotspot, neem dan contact met ons op! Wij zijn dealer van Social Hotspot. Erg handig, je kunt dus altijd bij ons terecht als je vragen en/of op- en aanmerkingen hebt over de dienst.

Reacties
0 berichten
Reageer op dit bericht
Ik ga akkoord met het privacy statement

Bekijk ook onze andere blogberichten:

24 augustus 2020
Nooit meer problemen met e-mailen
Niets vervelender dan mailtjes die niet aankomen bij de geadresseerde, of zelf wachten op een belangrijke mail die niet in jouw digitale ...
21 augustus 2020
E-mail instellen of wijzigen in Microsoft Outlook 2016/2019
In deze blog leggen we uit hoe je zelfstandig een mailadres kan toevoegen aan Microsoft Outlook 2016 of 2019. Hou je e-mailadres en ...
21 augustus 2020
Installatie e-mailaccount (POP3/IMAP) op een Android apparaat
Draait de e-mail via de servers van ons, dan kun je gebruik maken van e-mailboxen die door ons aangemaakt worden. Indien je een e-mailadres ...