Het belang van een krachtig logo

Door: Chris
​Een gele M in de verte of George Clooney op een billboard. We weten natuurlijk meteen over welke merken het hier gaat. Helaas zien nog steeds te veel bedrijven de essentie van een professioneel ontworpen logo niet in. Er zijn namelijk verschillende redenen waarom het belangrijk is aandacht te besteden aan uw logo. Het is tenslotte het visitekaartje van uw bedrijf!

Herkenbaarheid

Door middel van een mooi logo maak je duidelijk wie de afzender is. Er bestaan logo´s in de vorm van een symbool, enkel en alleen tekst of juist een combinatie van die twee. Logo´s waarbij het symbool duidelijkheid geeft over de identiteit van uw bedrijf zorgt ervoor dat mensen geen tekst of bedrijfsnaam nodig hebben om uw merk te herkennen. Dat is de reden waarom beeldmerk een belangrijke rol speelt bij een logo.

Onderscheidend zijn

Een uniek logo zorgt ervoor dat u opvalt tussen alle andere merken. Het is belangrijk te kiezen voor een origineel ontwerp dat past bij de identiteit van uw bedrijf. Kiezen voor een logo dat niet veel verschilt van die van de concurrentie is voor lange termijn zeker geen goede keuze. Op korte termijn kan je misschien genieten van het succes van de concurrentie aangezien er merkverwarring ontstaat bij de consument. Dit is natuurlijk wat heel veel supermarkt B merken

altijd proberen met hun logo of het uiterlijk van de verpakkingen. Het is niet alleen het uiterlijk dat telt Dit is niet helemaal waar als we spreken over logo´s.. Een onprofessioneel, zelf in elkaar geknutseld kunstwerkje kan verkeerd overkomen op uw doelgroep en geeft een goedkope uitstraling. Het kan zelfs de indruk geven dat de website of het bedrijf niet erg betrouwbaar zijn. Een logo ontworpen door professionals straalt meer vertrouwen en kwaliteit uit.

Multifunctioneel

Een logo zal verschillende functies van het merk moeten vertegenwoordigen. Er bestaat geen grotere ergernis dan een nietszeggend logo. Bovendien gebruiken consumenten dit soort logo´s vaker voor zelfexpressie. Ook is de aantrekkingskracht van visuele logo´s groter. Wat vervolgens weer leidt tot duurzame relaties met uw merk in de toekomst.

Reacties
0 berichten
Reageer op dit bericht
Ik ga akkoord met het privacy statement

Bekijk ook onze andere blogberichten:

31 januari 2023
Vlaggenactie
Kijk eens naar buiten... Hoe ziet jouw buitenreclame eruit? Met het seizoen voor de deur en de dagen die langer worden, is het nu de tijd om ...
31 januari 2023
Twee nieuwe collega's
Ons team is uitgebreid met 2 kakelverse stagiairs. Dirk Kalverboer (22) en Simone Nicolai (22) komen ons het aankomende halfjaar versterken. ...
19 januari 2023
Ook in het laagseizoen je restaurant elk weekend volgeboekt? Zo pak je dat aan
Als horecaondernemer heb je natuurlijk het liefst dat elke maand net zo druk is als de traditioneel drukke decembermaand. De realiteit ligt ...