Het belang van een krachtig logo

Door: Chris
​Een gele M in de verte of George Clooney op een billboard. We weten natuurlijk meteen over welke merken het hier gaat. Helaas zien nog steeds te veel bedrijven de essentie van een professioneel ontworpen logo niet in. Er zijn namelijk verschillende redenen waarom het belangrijk is aandacht te besteden aan uw logo. Het is tenslotte het visitekaartje van uw bedrijf!

Herkenbaarheid

Door middel van een mooi logo maak je duidelijk wie de afzender is. Er bestaan logo´s in de vorm van een symbool, enkel en alleen tekst of juist een combinatie van die twee. Logo´s waarbij het symbool duidelijkheid geeft over de identiteit van uw bedrijf zorgt ervoor dat mensen geen tekst of bedrijfsnaam nodig hebben om uw merk te herkennen. Dat is de reden waarom beeldmerk een belangrijke rol speelt bij een logo.

Onderscheidend zijn

Een uniek logo zorgt ervoor dat u opvalt tussen alle andere merken. Het is belangrijk te kiezen voor een origineel ontwerp dat past bij de identiteit van uw bedrijf. Kiezen voor een logo dat niet veel verschilt van die van de concurrentie is voor lange termijn zeker geen goede keuze. Op korte termijn kan je misschien genieten van het succes van de concurrentie aangezien er merkverwarring ontstaat bij de consument. Dit is natuurlijk wat heel veel supermarkt B merken

altijd proberen met hun logo of het uiterlijk van de verpakkingen. Het is niet alleen het uiterlijk dat telt Dit is niet helemaal waar als we spreken over logo´s.. Een onprofessioneel, zelf in elkaar geknutseld kunstwerkje kan verkeerd overkomen op uw doelgroep en geeft een goedkope uitstraling. Het kan zelfs de indruk geven dat de website of het bedrijf niet erg betrouwbaar zijn. Een logo ontworpen door professionals straalt meer vertrouwen en kwaliteit uit.

Multifunctioneel

Een logo zal verschillende functies van het merk moeten vertegenwoordigen. Er bestaat geen grotere ergernis dan een nietszeggend logo. Bovendien gebruiken consumenten dit soort logo´s vaker voor zelfexpressie. Ook is de aantrekkingskracht van visuele logo´s groter. Wat vervolgens weer leidt tot duurzame relaties met uw merk in de toekomst.

Reacties
0 berichten
Reageer op dit bericht
Ik ga akkoord met het privacy statement

Bekijk ook onze andere blogberichten:

22 november 2019
8 kerstpakketten waar je mee uitpakt
Jong of oud, lang in dienst of nog maar kort, intense samenwerking of niet: je bent je werknemers en relaties dankbaar. Reden genoeg om ze ...
15 november 2019
Recreatie Vakbeurs 2019
Op 26, 27 en 28 november staan wij op de Recreatie Vakbeurs in Hardenberg. Dit is dé beurs op het gebied van toerisme en verblijfsrecreatie. ...
24 oktober 2019
Je eigen GIF'je op social media
GIFjes zijn populair op social media, zoals Instagram, Facebook en Whatsapp. Wij spelen graag op die trend in en maken eigen GIFjes voor ...