Het is weer tijd voor voornemens en wellicht is dat wel een carrièremove. Altijd al voor jezelf willen beginnen? Kruipt het ondernemersbloed waar het niet gaan kan? Of ben je al ondernemer, maar kan het wellicht beter? Begin het nieuwe jaar goed met onze ‘quick wins’.
Een nieuw jaar, een nieuw begin. Start je eigen bedrijf. Dat is leuker bedacht dan gedaan, maar wij houden van startende ondernemers en helpen je dan ook graag op weg! Je kunt je droom namelijk maar één keer goed in de markt zetten.
Bedenk een bedrijfsnaam: Een goede bedrijfsnaam is herkenbaar, blijft hangen én maakt duidelijk wat je te bieden hebt. Het is wel belangrijk om eerst te kijken of jouw naam nog niet gebruikt wordt. Check bijvoorbeeld of het domein en social media kanalen nog vrij zijn. En laat je domeinnaam (door ons) vastleggen, voordat je je inschrijft bij de Kamer van Koophandel. Er zijn namelijk kapers op de kust die domeinnamen vastleggen kort nadat je naam geregistreerd is. Ga je voor de Nederlandse markt dan volstaat een .nl domein, maar wellicht heb je internationale ambities en is een .com domeinnaam geschikter.
KvK inschrijving: Om een eigen bedrijf te starten is het verplicht dat je het bedrijf inschrijft bij de Kamer van Koophandel. Door deze registratie blijft jouw waardevolle informatie goed bewaard en is het altijd binnen handbereik. Ook kan de overheid dan goed zicht houden op het aantal actieve ondernemers in Nederland. Het inschrijven bij de KvK kan voor de startdatum of uiterlijk één week nadat je gestart bent.
Nieuw logo: Het logo is vaak een van de eerste uitingen die (potentiële) klanten van jouw bedrijf zien. Daarom is een professioneel beeldmerk van belang. Je maakt namelijk maar slechts één keer een eerste indruk bij klanten en die is belangrijk! Een logo moet tenminste aan een paar criteria voldoen. Het logo is: tijdloos, origineel, simpel, geschikt en veelzijdig. Mocht je een nieuw logo willen laten ontwerpen? Dan helpen we je graag.
Nieuwe huisstijl: Een nieuwe huisstijl is een goede manier om je als organisatie te onderscheiden ten opzichte van concurrenten. De huisstijl is een belangrijk onderdeel van de identiteit en het imago. Het biedt onderscheidend vermogen. Het laat een organisatie eruit springen en bepaalde kernwaarden uitdragen waar de doelgroep zich in kan herkennen. Wie kent bijvoorbeeld niet het welbekende appeltje logo of gele letter M logo.
Website: Een website kan natuurlijk niet ontbreken. We internetten 24/7 met onze smartphones en tablets. Dit betekent dat je website het eerste contact is met je doelgroep en potentiële klanten. Een goede en duidelijke website is daarom belangrijk voor je bedrijf. Wij ontwerpen websites met de ‘mobile first’ gedachte. Meer bezoekers bekijken je website namelijk op een mobiel apparaat dan op een (traditionele) desktop. Wat wil je bereiken met een nieuwe website? Is het slechts informeren over je diensten of is het wellicht ook online verkoop (e-commerce). Wij laten je graag alle mogelijkheden zien.
Ben je al enige tijd bezig met je bedrijf en wil je meer omzet behalen in 2018? Lees dan snel verder.
Laat zien wie je bent: Verzamelen e-mailadressen van je klanten en leveranciers in een CRM (of gewoon een Excel lijst). Wanneer heb jij je doelgroep laten weten wat voor diensten je aanbiedt? Verstuur eens een gerichte nieuwsbrief met aantrekkelijke aanbieding(en). De kracht van herhaling is hier van toepassing, stuur periodiek een goed geschreven nieuwsbrief met actuele en interessante content voor je doelgroep.
Zorg voor mond-tot-mond reclame: Doe eens meer dan je klant vraagt. Verras je klant met een extra inspanning. Daarmee kun je aanbevolen worden bij andere klanten en bouw je een goede band op met je huidige klanten. Wanneer heb jij iets extra gedaan voor een klant, zonder dat te factureren?
Bedenk een nieuw product: Dit kan een volledig nieuw product zijn, maar ook een kwaliteitsverbetering gecombineerd met bijvoorbeeld een verbeterde verpakking. Spreekt het product (of verpakking) nog wel aan bij je doelgroep? Wij adviseren je graag bij het vormgeven en/of ontwikkelen van een vernieuwde verpakking.
Gebruik UBR’s: pardon? Ja, UBR’s zijn de nieuwe USP’s (Unique Selling Points). Zet je klant centraal en denk vanuit zijn perspectief. UBR’s (Unique Buying reasons) en bedenk waarom een klant met jou zaken doet. Geef je hem persoonlijke aandacht? Snelle levering? Speel daar op in en ontwikkel je UBR’s.
Vraag om klantadvies: Vraag jij wel eens aan je klanten naar je sterke en zwakke punten? Ga na wat je klanten goed vinden en wat voor verbetering vatbaar is. Laat je klanten ook reviews schrijven op sociale media, dit zet potentiële klanten wellicht aan om contact met je op te nemen. Spoor je huidige klanten dan ook vooral aan om een review te schrijven wanneer je een dienst of product geleverd hebt.
Social media: Facebook, Twitter en Instagram. Er zijn genoeg social media kanalen die iedereen wel bezoekt. Dit is een handige manier om in contact te zijn met je doelgroep en reclame te maken voor jouw bedrijf. Hier kun je je diensten en producten laten zien aan je potentiële klanten. Gebruik jij al ‘Instagram stories’? Hoe mooi is het wanneer je klanten dagelijks naar jouw ‘content’ kijken?
Inkoop is verkoop: Bekijk je leveranciers eens in een ander perspectief. Kan je organisatie een leverancier niet van dienst zijn? Benader ze eens en laat weten wat je voor ze kunt betekenen. Verwijs naar je bestaande portfolio. Waarschijnlijk is er al een vertrouwensband en kan de deal dus makkelijker gesloten worden.
Data is king: Waarschijnlijk heeft je organisatie al een website. Maar meet je ook de resultaten van online successen? Hoeveel bezoekers komen er op je website en hoeveel ‘leads’ levert dat op? Is Adwords gekoppeld? Heb je Google Webmastertool al live gezet? Kijk je weleens naar Google Analytics? Wij helpen je graag de data te analyseren en zonodig daarop in te spelen.
Met deze ‘quick wins’ zul je een vliegende start van het nieuwe jaar hebben! Wil je discussiëren over één van bovenstaande puntjes? Wij staan klaar, net als de koffie!
Deel deze pagina
Reacties
0berichten
Reageer op dit bericht
Bekijk ook onze andere blogberichten:
02 mei 2024
Webshop met Texelse producten online
Deze week hebben we een Texelse mijlpaal behaald samen met VVV Texel!
20 december 2023
Welkom in onze vernieuwde showroom
Misschien heb je het al gespot? In ons kantoor in Den Burg hebben wij een nieuwe showroom voor bedrijfskleding. Onze collecties worden ...
20 december 2023
Kerstpakketten bestellen
Zoek je naar het perfecte kerstpakket voor je medewerkers of relaties? Ontdek ons gevarieerde kerstassortiment voor 2023!
Reacties
Reageer op dit bericht