Facebook heeft rustiger ontwerp aangekondigd

Door: Peter
Facebook heeft een facelift aangekondigd, "Het is de grootste verandering in vijf jaar" zei Mark Zuckenberg hierover.

De interface (ontwerp) van de website zal er vooral veel rustiger uit gaan zien. De blauwe menubalk verdwijnt en wordt vervangen door het Facebook-logo. De app wordt nu gekenmerkt door het kleurenpalet blauw-lichtgrijs-wit. Met name de kleur wit is straks veel presenter. De nadruk komt meer te liggen op verhalen en groepen. De website zal veel lichter (meer wit) worden, maar er komt ook een donkere modus. 

De nieuwe versie van de app komt vanaf deze week beschikbaar. De desktop versie zal gefaseerd ingevoerd worden aankomende maanden. 

Facebook messenger

Ook Facebook Messenger gaat op de schop. Er komt een Windows en aparte MacOs desktopversie. De desktopversies zullen dezelfde functionaliteiten krijgen als de mobiele versies, zoals audio- en videobellen. Waarschijnlijk enigszins vergelijkbaar met de desktopversie van Whatsapp, dat ook in handen is van Facebook. De privacy staat hoog in het vaandel bij Facebook, zo zal Messenger straks ook gebruikmaken van end-to-end encryptie. 

Facebook groepen

“De toekomst is privé”, meent Zuckerberg. Dat heeft tot gevolg dat de oude, vertrouwde nieuwsfeed een minder prominente plaats krijgt op het sociale netwerk, terwijl privécommunicatie via verhalen en groepen juist belangrijker wordt. Volgens Facebook maken nu al meer dan 400 miljoen mensen gebruik van groepen die zij 'betekenisvol' vinden (bron: bright.nl). 

Reacties
0 berichten
Reageer op dit bericht
Ik ga akkoord met het privacy statement

Bekijk ook onze andere blogberichten:

27 mei 2019
Waarom veranderden deze bedrijven hun logo?
Een logo is het visitekaartje van je bedrijf. In de meeste gevallen is het logo ook de eerste kennismaking met je bedrijf. Veel bedrijven ...
25 april 2019
Bedrijfsuitje naar Dublin
Na verschillende bedrijfsuitjes in het binnen en -buitenland die door Chris en Peter waren verzorgd, was nu de beurt aan Bas om het uitje te ...
01 april 2019
Fietjes Fun Vlog nieuwe webshop
Zo'n twee jaar geleden opende de 11-jarige Saphie Brieko uit De Koog een eigen YouTube kanaal. Ze begon met vloggen over allerlei dingen uit ...