Bestellen en betalen via Whatsapp

Door: Peter
Wij zijn partner geworden van OrderLemon en zij zijn een initiatief gestart om een boost te geven aan het lokale ondernemerschap en dan met name gericht op bakkers, slagers, bloemisten en slijterijen/wijnwinkels.

In Nederland gebruiken zo'n 13 miljoen mensen WhatsApp. Wij denken dat het voor ondernemers veel makkelijker en laagdrempeliger moet zijn om via WhatsApp te kunnen verkopen. Dit om ervoor te zorgen dat klanten eerder geneigd zijn om lokaal te gaan kopen.

Zo hebben wij van OrderLemon een WhatsApp-systeem ontwikkeld waarmee de klant gemakkelijk, snel en zonder registratie bestellingen kan plaatsen bij jouw bedrijf. De oplossing zorgt ervoor dat klanten precies weten of hun favoriete producten verkrijgbaar zijn, ze niet langer meer in de rij hoeven te staan voor de kassa en de bestelling op het gewenste moment opgehaald kan worden.

Hieronder is een QR code te vinden waarin doorverwezen wordt naar onze WhatsApp-demo omgeving. Hiermee kun je zelf het gemak en de snelheid van het bestellen via WhatsApp ervaren!

orderlemon.png

Voor elke aangesloten winkel zal er een unieke QR code ontwikkeld worden, die vervolgens op uw winkelruit, webshop en socials te zien zal zijn. De QR code is een verwijzing naar uw gepersonaliseerde WhatsApp-shop, die voor de klant in enkele clicks zonder registratie te bereiken is. De achterkant van de WhatsApp-tool is een door ons ontwikkelt dashboard (App) waarin alle bestellingen binnenkomen (zowel zakelijk als particulier). Daarin kunt je jouw assortiment, prijzen, promoties en ophaaltijden instellen. Ook is OrderLemon verbonden aan kassasystemen, bedrijven als Mplus, WOO commerce, Shopify, MartiOrbak of Compad zijn hierdoor gemakkelijk te verbinden met OrderLemon.

Tot slot is WhatsApp niet alleen een manier om verkopen te stimuleren, maar is het tevens ook een extra marketing kanaal. Via WhatsApp kunnen er vanuit het bedrijf berichten naar de klant gestuurd worden waarin bijvoorbeeld acties vermeld staan. Op deze manier zal de conversie van de klant enorm toenemen.

Voorbeelden van bedrijven die op dit moment gebruik maken van OrderLemon zijn:

Bakkerijen: Hilvers, Godfried de Vocht, Nollen, Schabbink, Broodhoes, Bakkerij Broodhuys, Kor Schreuder, Neplenbroek, Van Voorthuizen, Van Heeswijk, Klink, Koning en Kletersteeg!
Slagerijen: The Butchers, Slagerij Gelderblom en De Ruijter Vlees
Slijterijen: De Bourgogne Express

T.a.v. de kosten:

  • Abonnement: € 35 per winkel per maand
  • Eenmalige setup / inrichting voor jouw bedrijf €395,-
  • Koppeling met extern (kassa) systeem (afhankelijk van de keuze)
  • Transactiekosten: €0,35 per online Ideal betaling
  • Orderkosten: 1,5% over de orderwaarde

Vraag geheel vrijblijvend een demo aan bij onze implementatiepartner 53 Graden Noord.

Reacties
0 berichten
Reageer op dit bericht
Ik ga akkoord met het privacy statement

Bekijk ook onze andere blogberichten:

27 november 2024
53 Graden Noord wordt implementatiepartner van Apicenter
Bij 53 Graden Noord zijn we altijd op zoek naar manieren om ondernemers en organisaties slimmer, efficiënter en succesvoller te laten ...
27 november 2024
Wij zijn partner van Futy leadbots
Met de Leadbots van Futy zet je website bezoekers klantvriendelijk om in Leads, o.a. via WhatsApp, een Terugbelverzoek of een ...
01 november 2024
Hét personeelsreisje van 2024, bestemming: MALLORCA
Je zat hier al op te wachten hè? Ons verslagje van hét personeelsreisje van het jaar. Zoals elk jaar is het personeelsreisje een soort ...